5 Eylül 2014 Cuma

Çamaşır suyuyla dağılan kaş göz yalanı

Selam gözbebeğini fütursuzca benimle buluşturan okuyucum
Özlemediysen de eyvallah.

Ev sahibinin annesi ölmüştü 10 gün önce.Taziyeye gitmeleri hiç sevmem,acı dolu evler gelir bana.Ama gitmezsem de olmaz hani.Yüzyüze bakıyoruz,onlar nereden bilsinler benim sokulmuş mantığımı.
Dün akşam İdili anneme bırakıp,elimde bir tabak ev kekiyle gittim ev sahibinin kapısına.

Gülümseyerek kapıyı açan kadın
-Hasta değil annemiz Plaza,öldü ''dedi
-Biliyorum,onun için gelmiştim ben de yahu
-Hı keki görünce bende yanlış anlaşılma var sandım.
-Kek getirilmiyor mu ölü evine?

Kısa bir gülümseme ardından kadının dişlerinin arasından dökülenler
-Ne o öyle ölümünü kutlar gibi .Pastalar,börekler.

Beynimden aşağı dökülen kaynar suların sahibiydi bu iki kelime. Ben İdilin doğumunu bile kutlayan biri değilim ki ,ölümü neden kutlayayım.Kira zamanından kira zamanına gördüğüm ev sahibinin anası bu.Kadını görmüşlüğüm bile yok hani. 94 yaşında olduğundan ve şu an oturduğumuz evi mühendissiz ,mütahitsiz kocasıyla yaptığından başka enformasyona sahip değilim hakkında.

((Evet okuyucu,oturduğum ev 50 yıllık bir bina ve ölen kadın yapmış.Bunu nasıl öğrendim biliyor musun?ev sahibinin kızından. Yatak odamın perdelerinin biri uzun biri kısa duruyor takınca.Önce terzinin günahını alıp perdeyi söktüm,ölçtüm.Sonra ev ahibinin kızına laf arasında söylemiştim şu şekilde:
-50 yıl öncenin mühendisleri,mütahitleri amma dangalakmış yahu.Benim arka odanın tavanı yamuk.
-Ne mühendisi,ne mütahiti abla.Bu evi babanemle dedem yapmış.
-Hadi yaa,onlarmıymış mühendis ,müthait filan.
-Yoooo !!!Yapmışlar işte.Buna da şükür.
Anlayacağın okuyucu bu ev tesadüfen ayakta duruyor,biz de tasdüfi yaşayanlarız neyse konu dağılmasın))

ev sahibinin evinin kalabalıklığından yüzünü yarım yamalak tanıdığım alt komşumun karşısına oturuyorum.diyeceksin ki Plaza neden yarım yamalak tanıdın,beyinsiz bir kaşar mısın.
Estafurullah.
Kadının kaşıyla gözü,ağzıyla alnı yer değiştirmiş olduğundan evrim geçirmiş pozisyonda oturuyordu karşımda.
Ölü evinde televizyon açık ve gayet goy goy muhabbet dönerken(hiçte öyle beklemiyordum oysa) alt komşuma biraz üzülerek ve o lanet çenemi tutamayarak sordum.

-Bu hal ne yahu,öff canın çok yanıyor mu ((Her gün kocasının dövdüğünü söylememe gerek yoktur herhalde.Durmadan söylüyorum zaten kocasının avizeyi beğenmeyip karısını tavanına monte etme çabalarını))
-Yoook canım yanmıyor Plaza'm.Çamaşır suyu çarptı.!
-efendim?!
-Çamaşır suyu çarptı ,o yüzden böyleyim işte.
((Aklım diyor ki acaba kocasına çamaşır suyu lakabını mı taktı dilimin efendim dediğine ne bakarsın))
-efendim.
-Plaza kulaklarını yıkattır gülüm sen.Sizin evde kimse konuşmaya konuşmaya kulakların pas tutmuş anlaşılan.Çamaşır suyu çarptı diyom.Hatta geçen gün porçözle çamaşır suyunu karıştıran bir kadın öldüydü ya
-Ayy yazık,ölmüş mü.O kadar da diyorlar bir arada kullanmayın diye.Eee sonuçta çamaşır suyuyla senin bu halinin alakası ne.Hala onu bağlayamadım ben.
-Sadece çamaşır suyunu kullanınca böyle oldum.

Cenaze evindeki kahkaha benimdi okuyucu.

Sen sen ol çamaşır suyundan uzak dur.
Öpüklerim.

26 yorum:

  1. hahah deli ya. Yamuk bina onca depreme iyi çökmemiş be. başka çalışmalarıda var mı acaba.
    cenaze evinde bir kez bulundum. kadının kocası vefat etmişti ve senden çıkan kahkaha ondan gelmişti.Ama onun sebebi çamaşır suyu muydu kurtuldum mu yoksa kalan para mı bilemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :=) Cenaze evinde gülenleri görünce beni hatırla Pampa! allahım İmaja gel <3

      Sil
  2. Hah ha :) Çok yaratıcıymış ama hakkını yemeyelim .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. <3 Allah bilir bu levele nasıl ulaştı beybi :)

      Sil
  3. Benim bildiğim de ölü evine bir şeyler götürülür, ama ben gidemedim hiç bir zaman. Dedemin cenazesinde bile duramadım evde.

    Çamaşır suyu çarpan kadının kocası öldüğünde nasıl bir ortam olacak merak etmedim değil.
    Bu salaklık mı mecburiyet mi bilemediğimden bir şey diyemem o hatuna.
    #Dirençamaşırsuyuçarpanhatun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir bakıyor muşuz günün tagı diren çamaşır suyu :) ölürüm heralde çamaşır suyu çarpmasından!

      Sil
  4. Çamaşır suyu mu çarpmış asdklads :D
    Yalnız cidden o ev iyi dayanmış ben olsam şimdi kalmaya tırsardım ne yalan söyliyim :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz de tırsıos işte yavaştan kaçacak delik çalışmalarındayıs ;)

      Sil
  5. ... 50 sene önce ...
    + kalk bey, şuraya mutlu bir apartman yapalım.
    - olur.

    ... günümüz ...
    nasıl kafalar yaşamışlar lan, enteresan.
    her şey doğal tabi o zamanlar, hormon yok, o yok bu yok,
    hep o yüzden.

    * bir dahakine kolonya götür, kıps ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kolonya ok.
      Bence 5 katlı apartmanı elleriyle yaparak o götürülmesi gereken kolonyayı haketmişler.Zamanında iyi kafalarla yapmış olmalılar çünkü :))

      Sil
  6. Cenazeler aslında ölene üzülmek için değil muhabbet için yapılıyo bazen..
    Neysee bu konudan uzaklaşıyorum ;)
    Çamaşır suyu çarpanı da ilk kez gördük sayende ;)

    YanıtlaSil
  7. o keki ben alayım şöyle asdfg :p
    burda da ben attım bi kahkaha. kadın da normal birşeyden bahseder gibi konuşmamış mı oraya bittim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen.
      Yalanı söylerken uşuk bir kafayla söylüo.diyorum ya,bu levele gelene kadar acep kaç yalan sıktı :)
      Bu arada hoşgeldin,farketmedim sanma ;))

      Sil
    2. neyi diye sorasım geldi :D

      Sil
    3. hoşgeldiğini :) takibini diorum <3

      Sil
  8. :)
    bizim evi de dedem yapmış. insan hayret ediyor dimi :p
    hı birde cenaze evine küp şeker götürülür. babaannemin vefatından sonra ev küp şekerle doldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim mesajım pij kaldı :(

      Sil
    2. saşmalama lütfen geç görmüşüm sadece <3 küp şekeri ilk defa duydum valla

      Sil
  9. Bizim oralarda cenaze evinde bir hafta yemek yapilmaz. Cünkü hep komsular götürür. Keke laf etmis birde tüh :/

    YanıtlaSil
  10. duyduğum ennnn absürd yalan,:D dolap ve kapı çarpması bile yanında pür-i pak doğru kalır!!

    YanıtlaSil
  11. Cenaze evine yemek, pasta, börek herşey gider bildiğim kadarıyla. Ben de pek haz etmek cenaze evine gitmekten.

    YanıtlaSil
  12. Cenaze evine hiç gitmedim ama ambiyans olarak acı verici bir yer. Aklıma sadece Six Feet Under dizisi geliyor ne bileyimmm

    YanıtlaSil